Svar på kommentar

Kommentar från Anna:
Det måste vara svårt att inte bli bitter över det faktum att ditt ex lurade dig och var otrogen med fem andra tjejer? Och gav dig hiv om jag har förstått dig rätt.

Vet du om du själv smittade någon annan under de 2,5 åren efter att din relation tagit slut?

Tittar in här med jämna mellanrum. Du behövs! Kloka inlägg av klok tjej. Kram

Svar: Nog har jag varit bitter. Men inte så länge. För vem är det som drabbas av det? Jo, jag och mina nära och kära. Jag har mest varit arg på honom. Och han förklarade att han var rädd att jag skulle ta avstånd om han berättade att han hade hiv. Och jag sa till honom att jag kanske hade blivit lite rädd men jag skulle antagligen inte ha tagit avstånd från honom. Detta sades när vi var på rättegången i tingsrätten.
Men jag bestämde mig tidigt för att det här inte ska få styra mitt liv. Det är en del av mitt liv men det är inte det som styr mitt liv.
De gjordes en smittspårning på de jag hade haft sex med under de åren från att jag och mitt ex gjorde slut och ingen av dem blev smittad av mig. Några pratade jag med efteråt och de bekräftade detta. Tack och lov, eller vad man ska säga, så är det svårare att smitta från tjej till kille. Jag hade nog mått ännu sämre om jag hade smittat någon, även fast jag inte visste och egentligen inte skulle klandras för det. Men jag hade haft svårt med det.
Tack så mycket, och jag hoppas att det inte dröjer tills du kikar förbi nästa gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0