En helt vanlig torsdag

Fick en kommentar från Nikki:
Hejsan! Hur fick du HIV? Din pojkvän var otrogen eller annat?
Du fick primärinfektion men det står på RFSL att infektionen går över men att lymfkörtlar består svullna för alltid utan att ge obehag..stämmer det? Kan du förklara på vilka ställen blir lymfkörtlar svullna och hur stora exempelivs?
Vill bara skicka en hälsning till dig för att du är så stark!


Svar: Hej Nikki!
Jag blev smittad av min (dåvarande of course) pojkvän när jag var 15 år gammal. Han blev själv smittad i mitten av 90-talet, hur vet jag inte säkert. Och kanske inte han heller. Under vårt förhållande som varade från september till juni/juli så har jag bevis för att han var otrogen med fem olika tjejer. Dessa bevis kom fram under rättegången mot honom. Han dömdes för försök till grov misshandel mot dessa flickor. Mot mig och en till tjej som smittades, dömdes han för grov misshandel.
Mina lymfkörtlar svullnade under primärinfektionen. Men jag kan inte säga att mina har varit lika stora sen dess.
Mina var som vid en halsfluss. Svullna, och när man kände på dem så var de som bollar nästan. Inte mjuka som de är annars. Jag kände att de var svullna vid halsen, även lymfan är mer komplex än så. Vet att det finns större körtlar vid insidan av låren med. Ärligt talat var biologi inte mitt starkaste skolämne ;)
På halsen var de svullna så att det syntes. Och så har de bara varit då och när jag har haft halsfluss.
Men det är lurigt med dessa primärinfektioner då många inte får en. Och av de som får en så kan de förväxlas med en halsfluss eller något annat om man inte tar hiv-test såklart.
Hoppas att det här svaret var det du letade efter, annars är det bara att fortsätta fråga så ska jag svara så gott jag kan. Ta hand om dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0