Ett ljus i mörkret

Helgen har spenderats hos vänner och på jobbet. Sen i fredags eftermiddag så har jag inte varit hemma. Jag kom hem runt halv tio-tiden ikväll.
Jag anade att det skulle bli en övernattning hemma hos mamma då hon bor drygt 50 meter från mina vänner. Hade hämtat nyckel av henne och allt (lite ont om nycklar där) men jag sov ändå hos mina vänner.

På fredagen hade vi "vinprovning" men det blev lite tequila också. I slutet av kvällen så gick S och la sig i sängen då han var trött då han gått upp tidigt och jobbat. Så går det när man är hantverkare. Men jag lyckades få honom ur sängen en gång. Drog med honom ut och syndade. Alltså rökte. Jag röker bara då jag druckit en del. Bra indikator för när jag är på lullig-stadiet.

Sen när vi gick in igen så dröjde det inte länge förrän han låg i sängen igen. Och efter att ha suttit på sängkanten ett bra tag så bad jag honom att flytta lite på sig så jag också fick plats. Vilket han gjorde. Sen slutade det med att jag sov i samma säng som honom. Fick låna en t-shirt och så där. Och morgonen efter så gick jag och la nycklarna i mammas brevlåda då jag var på väg till jobbet. Jag var lite bakis då, men inte så mycket. Efter vatten, päron-Mer och två chokladbitar så började jag känna mig normal. När jag visste att det var en kort dag och inte så långt till det var lunchdags, och det ligger en McDonald's nära jobbet.

Åkte tillbaka till mina vänner efter jobbet. Det var inte planerat men det var så trevligt kvällen innan. Och det blir en till kväll med mat, goda drycker (vin, glassdrink och tequila för mig), lekar och övernattning. Syndade lite denna kvällen med. Och jag sov i samma säng som S igen. Men när jag vaknade idag så är det något som är annorlunda mot gårdagen. Han håller en arm runt mig. Jag ligger på sidan och han håller runt min midja. Vi vaknar ungefär samtidigt båda två men ingen av oss kollar om den andra är vaken. Det inser vi först en timme senare. Hans arm var fortfarande kring mig. Och när jag sprang iväg till badrummet (kissnödig som man bara kan bli antingen på fyllan eller dagen efter ni vet) så fick han ju ta bort den. Men sen när jag la mig igen så la han armen om mig igen. Och sen lutade han sitt huvud emot mitt, och ett par gånger så lutade han det halvt mot min axel.

Mysigt och hur oskyldigt som helst. Jag hade kunnat sova där inatt med då han åker tidigt till jobbet. Men jag sa nej, mycket med tanke på att jag inte hade några rena kläder kvar. Men jag ska dit på tisdag, då ska vi fixa med lite framtidsplaner. Som vi har som vänner alltså. Han vet ännu ingenting om att jag har HIV, men det kommer han att göra snart. Och jag har en bra magkänlsa kring det. Jag kanske berättar på tisdag om jag får tillfälle. Ska ta med honom på en liten promenad. Så jag håller tummarna för att det blir hyfsat väder så man inte blir helt dyngsur när man är ute.

Och nu kan jag ladda upp bilder igen! I alla fall en :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0