In the middle of nowhere

Jag befinner mig just nu på en konferens för unda vuxna med hivinfektion.
Det ni!
Och det är mitt fjärde år så jag är rena rama veteranen här.
Idag har vi haft lite föreläsningar om medicinering och behandling samt pumpat en smittskyddsläkare på svar om smittskyddslagen. Det var samma smittskyddsläkare som var där mitt första år jag var på konferensen. Och han mindes mig. Eller framförallt mitt fall och att jag sen stormade ut ur salen och tårarna bara rann och rann. Jag var så arg och så ledsen.

Men den här gången gick det finfint och vi fick reda på en massa saker.

Även igår, då hade vi en föreläsning med samma läkare som vi hade på morgonen som pratade om mediciner och behandlingar. Och jag antecknade som en tok för att få med så mycket som möjligt. Jag har nämligen tänkt skriva en egen liten "hiv-skola" med fakta om hiv i siffror och årtal så gott det går.


(Här skrev jag ett stycke som jag sen tog bort då det kan vara så att många som är på konferensen kommer läsa detta och då blev det lite för privat, sorry!)


Imorgon är det yoga som står på schemat. Denna gång är man förhoppningsvis pigg. Det har jag inte varit de andra gångerna kan jag ju lugnt säga. Sen är det lite grupp-verksamhet och sen blir det myspys.


Ni får ursäkta att jag inte uppdaterat men igår hade vi saker från att vi kom hit till 22-tiden på kvällen och då var man ganska slut. Och idag var det aktiviteter från 9-tiden till 21-tiden. Lagom fullt schema. Och så ska jag hinna plugga också. Och umgås med nya och "gamla" vänner.

Hiv-skolan kommer senare, då jag har sammanställt allt och har flyttat in i min nya lägenhet.

Natti natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0