All I need is time

Varför är det alltid tid man har för lite av?
På kort tid är det mycket som ska göras.

Nu kom det in en sak till som gör att jag kommer ha mindre tid än vad jag hade från början. Fast det gör inget. För det är en bra sak. Som jag behöver.
Konferens för unga med hiv. Och jag är veteran nu. Mitt fjärde år. Det låter helt sjukt att säga det men så är det. Första gången jag åkte så hade jag bara vetat om min diagnos i några månader. Och på en av föreläsningarna så fick jag ett ordentligt utbrott. Det var en föreläsning med en smittskyddsläkare som försvarade smittskyddslagen och sa att den fungerade.
Då sa jag rakt ut "Hade den fungerat så hade inte jag suttit här" och han visste inte vad han skulle säga. För mig lät det som bortförklaringar och efter ett tag gick jag ut. Med tårar som rann ner för mina kinder.

Så de gånger smittskyddsläkaren har haft föreläsning så har jag tyckt att det har varit jobbigt. Men nu är det en kollega till honom som har vart med de senaste gångerna. En lite mer sympatisk människa. Så henne gillar vi. Men inte honom.


Helt underbar brevlåda som jag hittade då jag var på Öland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0