Nåldynebevis



Inte nog med att det är ett plåster, det är en sån där "kudde" under. Jag är svårstucken, men närman väl lyckas då delar jag gärna med mig till rören.

Tror det blev 5 rör idag. Jag kollade inte så jag är inte helt säker. Jag slänger fram armen med orden "säg inte till när du sticker" följt av ett litet "aouch" när de sticker in nålen men när den väl är där så är det okej. Sen när de ska dra ut den så känns det igen.

Värsta gången var ändå då de skulle ta blod från mig som bevis då rättsprocessen pågick. Var nervös som satan. Och så var det en annan sjuksköterska än den jag var van vid. Och polisen som ringde mig från början var där. Skojade lite med honom också, jag gör det ibland om jag blir nervös.
Han skojade lite med mig med. Jag är glad att han inte tog mig på allvar när jag sa att jag var glad att han satt på Kumla...och om han inte hade gjort det så hade några av mina vänner slagit sönder hans knän med ett baseballträ. Han såg ut att kunna göra det själv annars :)
Det hela slutade med att jag var så nervös att kärlen drog ihop sig och de hittade inget kärl att sticka. Så jag fick Emla-salva (bedövar huden) så att jag inte behövde tänka på den lilla smärtan, utan slappna av så de kunde ta blod från mig. Och till slut så gick det bra. Och mitt ex...ja, han åkte ju in och fick 14 års fängelse.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Nu var det längesen jag skrev hos dig och tänkte vara så löjlig och säga att det faktiskt var jag som lämnade länken till din blogg först i tråden på Familjeliv, jajjemen :) Haha

Nej men när jag såg den där tråden om tjejen så var det du som dök upp i mitt huvud direkt och att lämna länken var så självklart eftersom att du har en så himla bra blogg! Hon var rädd och skärrad så då tror jag det vore bra för henne att läsa om dina tankar du hade då och hur du har det nu, att livet inte är över bara för att man fått diagnosen HIV och få läsa det av en annan ung tjej.



Vad mysigt om du blir kattägare, katter är guld värda måste jag säga :)

Hoppas allt kommer bli som du vill med J, kärlek är underbart och det hade varit helt jäkla fantastiskt!

2010-11-23 @ 23:54:13
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0