Life's a bitch and then you...

...marry one
...die

Jag gillar båda ^^

Det jag hade tänkt skriva om var en helt annan sak. Fick en kommentar till inlägget om smittorisker där en läsare skrev att jag måste ha haft otur eftersom att jag blev smittad då risken är så liten.

Problemet låg i att mitt ex inte åt sina mediciner som han skulle. Och på grund av att han inte gjorde det så var han betydligt mer smittsam än 0,08-0,2%. Sen är det så krasst också att en gång räcker.
Som en god vän till mig, han hade sex med en kille (0,8-3,2% risk). Större risk än vid vaginala samlag- ja. Men fortfarande en relativt liten risk. Av 1000 samlag så smittas 8-32 personer. Vid vaginala samlag är det 0,8-2 personer per 1000 samlag.


Hittade för övrigt mina anteckningar från när jag var iväg på konferensen så snart kommer min lilla hiv-skola! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0