Jobb och utökad familj

Först och främst...den här frågan dök upp i kommentarsfältet:

Har en fråga angående sex, om jag som tjej skulle vara smittad med hiv, kan killen "hålla på" med fingrarna där nere då? Och måste killen ha kondom om jag skulle ge oralsex? (förstod inte riktigt den biten i texten).

Jättetacksam för svar!

Så länge du inte har mens och killen inte har några sår på fingrarna så är det bara att "hålla på" så mycket man vill. Har killen nåt sår på fingrarna så är det inte så troligt att han "håller på"...Och personligen så får ingen röra mig där när jag har mens, no no.

Vid oralsex så måste kondom användas. Dock finns det par som inte har det men skulle man göra slut och den hiv-negativa surna till och anmäla en så kan det bli jobbigt. Jag använder alltid skydd vid oralsex, både då jag ger och får. Inte det roligaste direkt men jag vill inte ha på mitt samvete att ha smittat någon. Jag anser inte att det är värt den risken.

Särskilt med tanke på att jag inte äter mediciner och inte vet exakt hur mycket virus jag har (alltså hur smittsam jag är). Även fast vad jag vet så finns det bara ett fall (i Sverige eller hur det nu var) där man kan garantera att smittan har överförts oralt (annars kan man ju ha det som en del av sexet och sen vaginalt eller hur man nu vill göra) och då var det ett lesbiskt par då ena var hiv-positiv och "lyckades" smitta sin partner. Det var för att den hiv-positiva kvinnan hade haft mens. Och de hade alltså inte använt skydd heller.


Lite kort om min dag: Tvätta, jobba, hämta min nya familjemedlem och segat vid tv:n. Helt okej söndag.
Min nya familjemedlem verkar trivas här, hon sover i soffan i alla fall. Trött av alla nya intryck tror jag. Men hon verkar trivas :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till katten! Du skriver att du inte medicinerar, jag undrar varför?

2010-12-01 @ 02:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0