Att påverka andra

Ni kan inte förstå hur glad jag är över att det är många som har varit in hit och tittat. Några av er har till och med läst alla inläggen!

En sak som jag inte har berättat är att jag ska bygga till på min tatuering. Så som på bilden ser den ut, fast nu är den läkt :) Men det ska bli rosa körsbärsblommor omkring den, och lite halvt bakom. Körsbärsblommor symboliserar nuet då de bara lever i 1-2 dagar.

Nästa tatuering blir orden "What doesn't kill you makes you stronger" och den texten ska jag ha på revbenen. Men som de säger: No pain, no gain!




En sak som jag inte minns om jag har berättat är att jag jobbar för Karolinska sjukhuset i Huddinge. Tillsammans med en underbar kurator (och numera vän) pratar jag med unga, ofta nysmittade tjejer. Två gånger har jag gjort detta. Den ena tjejen var nysmittad och den andra tjejen hade knappt träffat någon annan hiv-positiv förut.

Min plan är att åka ut i skolor utanför Stockholm och föreläsa om hur det är att vara ung och leva med hiv. Prata tycker jag om att göra. Men jag tycker nästan att det är viktigare att unga är medvetna om att det kan hända precis vem som helst.

Det gick bra för mig att plugga när jag kom hem märker jag. Och senare ska jag iväg till J.


Min tatuering, I love it!
1 december, då det är Världsaidsdagen (WAD) ska jag göra körsbärsblommorna.
Sen får vi se när texten gaddas in på revbenen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0