Memories, oh memories

Det är intressant hur vissa saker kan få en att minnas sånt som man helst vill glömma, och som man trodde att man hade glömt eller i alla fall förträngt.

Som för mig är låten "Hjärter dam" med Thåström en låt som får mig att hamna i de mörkaste tankarna jag har haft.

Hon är inte som oss andra
Hennes lögner dom är sanna
Hon är inte sån
Hon har aldrig haft fel

Hjärter dam bär på en sak
Som hon inte vet att hon har
Hjärter dam bär på en sak
Hon bär på rent svart hat

Så kände jag våren 2007, eller början av sommaren. När det hade börjat gå in i mig att det faktiskt var så här.
Jag bar på en del hat inom mig. Som sen övergick i "tycka synd om"-känslor för han som gjorde så här mot mig.
Men känslan av att vara så arg, att faktiskt innerst inne hata någon, den känslan hoppas jag att jag inte behöver uppleva fler gånger. Once is enough.



Ps. H&M kör med sin Fashion Against Aids-kampanj snart igen, från den 20/5. Bra att det uppmärksammas! Och att de gör något roligt med det eller vad man ska säga. Lite win-win.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0