Vårdguiden

Fick hem Vårdguiden i brevlådan idag. Såg en riktigt bra sak.
Noaks Ark i Stockholm samarbetar med Venhälsan för att kunna ge provsvar snabbt och anonymt vid hivtest.

Finns både sjukvårdspersonal där och kuratorer och psykologer. Allt i ett.
I normala fall tar hivtest ganska lång tid att få svar på. Dock hade jag "tur" som bara fick vänta 5-6 timmar. Normal kötid är annars ett par veckor.

Här får man svar ganska på en gång (en kvart om jag inte minns fel).

Mottagningen ligger på Birger Jarlsgatan 58 och på onsdagar mellan 15-18 är det drop-in.

Så om du har minsta tanke på att du kan vara smittad, testa dig!
Det är bättre att veta hur det ligger till än att vara ovetande och kanske smitta andra...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag gillar långa svar och ditt var alldeles perfekt :)



Jag gillar verkligen din blogg och hoppas att fler får upp ögonen för den,

när jag fick reda på att det fanns HIV och AIDS blev jag livrädd.

Jag var inte så gammal och det enda jag riktigt förstod var att man dör utav det och att det är obotligt, nu vet jag såklart bättre och är inte längre rädd på det sättet som jag var förut.



Många verkar ha helt fel uppfattning och det blir nog lätt så när det inte pratas så mycket om det, att den som har det inte kommer till tals.

Hade varit bra om det lärdes ut mer om det i skolan och att många fick möjlighet att läsa om det på ett annat sätt än hur det brukar vara.

2010-03-02 @ 23:00:10
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!

Jag hittade hit via mammamelissas blogg där du hade kommenterat. Vilken otroligt viktigt blogg du skriver! Jag som inte har någon i min närhet som öppet är hiv-positiv uppskattar att få ta del av dina erfarenheter och tankar. Kunskap och information minskar fördomar, det är jag övertygad om. Heja heja!



Med varma hälsningar från Malin

2010-03-04 @ 14:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0