När ska man berätta?

Jag har alltid i bakhuvudet när jag träffar nya människor frågan "Skulle de kunna hantera min situation?". Ibland så dröjer det innan jag får ett bra svar. Men för det mesta får jag en ganska klar bild av hur personen kommer reagera.

Idag så nämnde jag i förbifarten att jag tog prover igår för en klasskompis. Hon frågade inte för vad eller så. Men hon verkar vara väldigt öppen och tolerant. Men jag har inte bråttom än. Men hon är en klar kandidat när det är rätt läge.

Men man ska inte känna att man måste berätta. Jag gör det för att jag vill. När jag berättar för att jag måste så är det endast till läkare och tandläkare.

En av mina bästa vänner har jag inte berättat för. Han skulle säkert kunna hantera det men det stora problemet är att han har svårt för att hålla saker för sig själv. Plus att han är min gamla chef och också referens när jag söker jobb. Och jag vill inte förlora chansen på ett jobb för att han råkar säga något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0