Mardröm

Jag vaknade alldeles kallsvettig idag.

Jag hade minnen av en högst obehaglig dröm.

Jag drömde att en gammal klasskompis var med på ett "sammanträde" eller vad man ska kalla det. Som vi har ibland där vi träffar andra hiv-positiva unga. Och sen sa hon att hon väntade på en annan, som också är en gammal klasskompis. Det var inte här som obehaget kom in, utan det var först senare.

Då kom han in i min dröm. Han satt inte längre instängd bakom lås och bom, utan han väntade på mig. Jag såg inte att det var han först. Han hade nämligen skägg, keps och solglasögon. Men så tog han av sin förklädnad. Och jag försökte skrika, men det kom inte ut något ljud alls. I drömmen blev jag så arg på mig själv för att jag inte kunde göra ljud ifrån mig.

Jag vet inte vad som hände sen, allt blev svart och sen satt jag upp i sängen, helt kallsvettig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0