Förnekelse

Det finns dagar då jag vägrar tro att det är sant att jag bär på detta virus.
Jag tänker att det bara är en mardröm eller att de gav mig någon annan persons resultat.
Men innerst inne så vet jag att det inte är så.

Innerst inne vet jag att det är så. Mycket på grund av den primärinfektion jag fick för lite mer än 5 år sen.
Herregud vad fort tiden går. I januari "firade" jag 5 år som hiv-positiv. Fortfarande frisk som alla andra (förkylningar drabbas ju alla av liksom). Men med ett virus som ligger och pyr i mitt blod och resten av kroppen också för den delen.




Men när jag har dagar då jag för en stund förnekar viruset i mig, så brukar jag tänka så här:
"det hade kunnat vara värre."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0