Äntligen någon som har förstått det här!

Mitt ex som smittade mig dömdes att betala skadestånd.
En del av det kommer jag aldrig att se.

Hasse Aro skriver på Aftonbladet hur den här processen kan skada brottsoffret.

Från sista fällande domen tills att jag fick ut en del av skadeståndet tog flera månader. Innan jag fick den större summan tog nästan ett år till. Jag tog hjälp av advokat för att få mina pengar, så där försvann ytterligare 5000.

Jag håller med Hasse Aro. Det skadestånd man tilldöms (så länge det är skäligt och inte miljonbelopp då det borde vara 100 000, ni förstår) ska man också få ut!
Sen får gärningsmannen vara skyldig staten resten av livet. Men JAG som brottsoffer ska slippa tänka på detta, jag har fått lida tillräckligt redan med hela rättsprocessen. Och att sen få vänta i år för att få skadeståndet...Det är skandal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0