Måste ta hand om mig

Alla måste ta hand om sig för att må bra.
För vissa handlar det om att det inre ska må bra.
För andra handlar det om att själva kroppen ska må bra.
Men för de flesta så handlar det om en balans mellan de två. Kropp och själ tillsammans.

Det är därför jag har tränat sen i januari. Kroppen mår bättre. Jag är piggare och mår bättre.
Mitt inre mår bättre också. Jag kan låta tankarna flöda fritt när jag tränar eller lägga dem åt sidan för tillfället.

Jag löper en ökad risk att få diabetes och för höga blodfetter bara för att nämna några saker.
Därför är det extra viktigt att ta hand om sig för min del.

För jag tänker inte dö i förtid på grund av det här. Och särskilt inte eftersom det finns hjärtsjukdomar i släkten.
Det gäller många i och för sig. Vet man med sig att det finns i släkten så kan man göra nåt åt det.
Förut promenerade jag en massa, och det är grym träning det med, för konditionen.

Nu ska jag åka iväg och packa i lägenheten. Imorgon smäller det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0