Varför begränsa sig?

En kille som jag känner som också är hiv-positiv har lite intressanta tankar angående förhållanden och sex har jag märkt. Han var/är ganska på mig om att han vill ha någon att sova med, någon att mysa med. Någon att krama och pussa på. Att han kallar mig snygging då och då är väl inte hela världen.

Men allt tillsammans gör att det känns lite olustigt. Till det som är själva huvudämnet. Han är bara intresserade av tjejer som också är hiv-positiva. För att slippa använda kondom. Jävligt intelligent av honom. Speciellt med tanke på att han har andra smittsamma sjukdomar, som han drog på sig i och med ett missbruk. Var även så han fick hiv. Detta gör att han måste använda kondom egentligen. Och dessutom måste han berätta för den person han ska ha sex med att han även har den andra sjukdomen. Det är hepatit jag pratar om. Han vet inte att jag vet att han har det (också).

Men jag kan inte förstå hur man vill utsätta sig själv eller sin partner för den här risken. För även om man äter mediciner så är du aldrig smittfri, utan det finns alltid en risk (även om den kan vara superduperliten). Och att ha två olika virusstammar försvårar det hela ganska ordentligt. Bättre att använda kondom och slippa oroa sig. Och är det obekvämt med kondom - då använder man fel sort eller så är det psykologiskt. Det är vad jag har märkt när det har varit krångel med kondomer. Men det är värt det i slutändan i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0