Minnen från vintern

Spotify får jobba hårt nu när jag håller på och stökar med saker. Eller ja, fixar till kanske passar bättre att säga.
För en lite stund sen så spelade den bara låtar som jag hörde när jag var och åkte skidor i vintras.
Det var första gången jag såg han som får mig att le. Påskdagen tror jag att det var.
Men då tänkte jag inte på honom på det vis som jag gör nu.

Men låtarna fick mig att tänka tillbaka på hur det var där. Hur kul vi hade på kvällarna. Och även på dagarna.
Och ja, nätterna så klart. Men de inkluderas nästan i kvällarna.

Jag är ändå glad på nåt vis att jag inte var singel när jag var där. För då hade det kanske bara blivit en semesterflirt som sedan dött ut. Det hade kanske funkat där men inte här hemma.
Men vem vet? Svaret på den frågan kommer jag aldrig få. Precis som att jag och han som får mig att le aldrig kommer få veta vad som hände då hans byxor gick sönder där i Alperna.
Hade man gjort något så förstår jag att de hade kunnat gå sönder i farten så att säga.
Men så var inte fallet.

Nu ska jag fortsätta plocka lite här, så folk vågar sig hit sen.
Sängen är bäddad men jag är lite för uppspelt för att sova. Tur att det är bra isolerat här så mina grannar inte hör min musik ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0