Jag börjar förstå vad han menade

I samma veva som jag och mitt ex skulle flytta isär så sa han att jag kommer känna mig ensam, och att det kommer vara tråkigt att äta middag. Ensam. Idag förstår jag vad han menade. Det är inte roligt att äta middag ensam. Spelar ingen roll om det är oxfilé eller nudlar man äter. Upplevelsen i sig är densamma. Fast just idag är det på ett sätt skönt att få vara själv. Jag har pratat med kunder och kollegor från öppning till stängning idag. Rösten måste få vila lite, annars kommer den att vara slut till helgen. Jag önskar att han som får mig att le vore här. Har jag tur så träffar jag honom en liten sväng imorgon kväll. Annars får jag klara mig tills fredag kväll. Att det ska vara så jobbigt att gilla någon. Dags att sova tror jag. Det är jobbigt att jobba effektivt i 8 timmar och under den tiden växla mellan svenska, engelska och till viss del kroppsspråk när inget annat funkar. Det är rena rama träningspasset att jobba. I en bastu också. För nog blev det varmt på jobbet. Luftkonditionering my ass. Det funkar inte när dörrarna är öppna hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ni får ta och prata om det helt enkelt :)

Kan bli något så romantiskt som min sambo gjorde: "Ehm, du vet det där jag ville säga till dig när jag åkte? Jo alltså.. Jag tror att jag vill att du ska vara min tjej.."

Klockan var strax efter midnatt och vi var på väg för att möta upp mina kompisar och gå på krogen, yay :)

2010-07-22 @ 13:55:12
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0