Stolthet och fördom; några år senare

Samma dag som jag tog blodprov för att se om jag var hiv-positiv eller negativ så åkte jag och mamma hem efter provtagningen. Vid klockan 15 skulle vi vara tillbaka (tog provet vid 10 på morgonen). Under tiden var vi tvugna att underhålla oss på något sätt. Och en film är ganska bra att fördriva tid. Så vi gick in i vidoebutiken och jag letade efter en komedi som skulle vara nästan 3 timmar (ju längre, desto bättre). Jag hittade ingen komedi som jag ville se. Jag valde Stolthet och fördom istället. Den med Kiera Knightley mfl. i, alltså den nyare versionen.

Och då filmen började vid 21 idag så sa jag halvt frågande och halvt konstaterande:
Jag kommer nog aldrig kunna se den här filmen utan att tänka på den där dagen...

Sist jag såg den höll jag på att bryta ihop (då jag såg den på provtagningsdagen grät jag mest hela tiden) och det var ändå ett bra tag sen. Jag är glad att jag har den på DVD nu, inte för att jag ser den ofta utan för att jag berörs så lätt av den filmen. Den är speciell för mig. Och det kommer den alltid att vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0