Pepparkaksbak och julgranspynt

Min darling och jag var lite juliga idag. Kom hit efter att ha varit och jobbar i några timmar samt kelat med kissen där hemma. Då bakade jag pepparkakor (eller pipparkakor som J säger...och vem är äldst av oss tror ni?), gjorde degen igår. Goda blev de. Och imorgon ska jag göra dem ännu bättre med kristyr :) När jag var klar med pepparkakorna så pyntade vi granen.


Svar till M som frågade om jag läser till sjuksköterska: Nej, jag pluggar inte till sjuksköterska men jag gjorde det i ett par månader. Men jag insåg att jag pluggade till sjuksköterska av fel anledning. Och att det finns andra sätt jag kan jobba för att hjälpa andra i samma situation. Vilket jag nu också gör då jag jobbar på sjukhuset i Huddinge :)

Svar till Ramona, som även hon driver en hiv-blogg (om man får säga så?): Nej, jag har inte tagit vaccin för lunginflammation. Det är inget de har pratat med mig om på sjukhuset heller då allt ser så bra ut. De frågade om jag ville ha för influensan men jag tyckte att det verkade onödigt...tog inte förra året heller. Jag gillar inte sprutor heller.
Jag känner Walter, har träffat honom vid ett flertal tillfällen :) Han är en helt underbar människa och bara det att han har haft hiv så länge som jag har funnits är ju galet. Den energin som han utstrålar är ju bara helt fantastisk. Han berättade om sin blogg sist jag träffade honom (och jag om min, så klart!). Han är min idol på ett sätt också, i alla fall när det gäller om att vara öppen med sin hiv-status. Men en dag kommer jag att vara där jag med.
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0