Näshelvete

Näsan vill inte sluta rinna. Blir tokig! Snörvel, snörvel.
Och igår var jag tvungen att jobba ändå då chefen också var sjuk och kunde inte ta över (plus hans sambo och deras barn) och ingen annan kunde heller. Men jag fick sluta tidigare så det var okej. Men det var inte min bästa arbetsdag kan vi ju säga.

Fick frågan om man som hiv-positiv är förkyld längre än de som inte har det. Jag kan bara utgå från mig själv men jag är förkyld lika länge som jag var innan och även som de i min närhet som inte är hiv-positiva. Enda jag kan tänka mig att man blir mer sjuk är då man har dåligt immunförsvar (för att man inte tar mediciner och att det har gått så långt att immunförsvaret är försvagat).

Sov riktigt länge idag. Tills fröken Katt började jama vid nio. Då satte jag i hörlurarna och somnade om. Mina hörlurar funkar även som öronproppar, helt perfekt. Och jag anser inte att jag är elak. Jag vet att hon har mat och vatten och att lådan är i bra skick. Släpper jag in henne i sovrummet så stångas hon mot mitt ansikte och går på kuddarna. Efter ett tag lägger hon sig på mig och sen börjar hon om igen. Så därför får hon inte komma in i sovrummet på nätterna :)

Efter ett tag fick hon dock komma in...Men det är ju helg så det är okej då :)

Kommentarer
Postat av: Charlie

Brukar använda ingefära vid förkylning. Funkar jättebra! Koka vatten och finhacka ca 2x2cm stor bit. Lägg i tekopp och häll över vattnet, låt stå ca 5-8min innan du dricker. Starkt blir det men gott och nyttigt. Kjam

2010-12-13 @ 18:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0