Tatueringsidé

Jag har haft en idé om en tatuering i över två år, snart tre år tror jag.
Yin&Yang, men istället för den där pricken i så ska det vara en bloddroppe.

Igår på jobbet så pratade jag med en kund som hade många tatueringar och några percings. Sen hade han även töjt sina örsnibbar. Han jobbade tydligen som piercare och var tatueringslärling. Det är nämligen en mässa nu i helgen i Mûnchenbryggeriet. Så han skulle dit. Och jag berättade då att jag har haft en idé i över två år. Han sa då till mig att låta idén bli verklighet. Och att man bara lever en gång.

Nära min skola ligger flera tatueringsstudios. Mitt problem är att jag måste berätta att jag har hiv. Många tatuerare är säkert vana vid det. Men jag är ändå nervös över reaktionen då jag inte ser ut som "urtypen" av hiv-positiva. Folk blir chockade när jag berättar det, fast inte så att de reagerar negativt. Men typ att jag är den sista de skulle tro är hiv-positiv.

Men i veckan som kommer så ska jag boka tid. Man ska ju inte tatuera sig på sommaren helst, så tänkte försöka boka in en tid i höst. Spännande och lite läskigt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Spännande ja! Det var en bra idé.

Jag vill också men jag har fegat i flera år nu.. För mig blir det en katt men måste hitta det perfekta motivet först för vad som helst duger inte, sen vill jag även ha något som symboliserar barnen och kärleken men det kommer väl ta minst 10 år.

Jag lär dö otatuerad haha :)

2010-08-28 @ 17:07:52
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0