Skola, dammsugare, tårtkupa, knivar och glas

Kort sammanfattning av min dag. Det blev en lila Ergorapido. Testade och den suger ju upp dammet från golvet. Tur det. Fick den dessutom till ett bra pris. Sen hade jag ett presentkort på 100 kr så istället för 1399 (som den kostade på Electrolux Home) så betalade jag 879 på El-giganten. Me like! Snygg är den också så den får stå framme.

Tårtkupa har jag letat efter länge. Men har inte hittat någon som passat. Men denna är rosa, och locket går att haka i botten och så kan man lyfta i locket då det har små handtag. Hur smidigt som helst. Och rosa blev det för att...ja, för att jag tycke vitt var för tråkigt och grönt eller blått passade inte in :)

Knivar köpte jag då de var nedsatta med 100 kr, och jag har fått skäll från fröken L för att jag inte äger några ordentliga knivar. Men nu gör jag det! Ska bara ha någonstans att ha dem. Funderar på att sätta upp dem på en magnet på väggen. Har bara en låda i köket och jag vill inte riskera att skära mig när jag ska ta upp decilitermåttet...

Och glas. Ja, det var därför jag gick dit idag. För att utöka min kollektion av Kosta Boda-glas. Två stycken blev det, typ svartlila eller vad man ska säga.


Kommentarer
Postat av: Marianne

Hej. Hamnade i detta inlägg då jag googlade på tårtkupor. Du verkar ha hittat en riktigt bra, för några månader sedan, vart köpte du den?



Mvh



/Marianne

2010-11-24 @ 18:35:32
URL: http://aianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0