Paket från Tyskland

Idag när jag hämtade posten så såg jag ett stort vitt kuvert. Med bubbelplast i.
Och jag förstod att det var mitt halsband där i. Men varför så stort paket? Och varför är det något fyrkantigt i det?
När jag öppnade paketet så såg jag först en kartong, som visade sig vara choklad. Och sen såg jag en chokladkaka till. En vanlig och en vit chokladkaka var det i. Men inte nog med det. Ett vykort med en bild över Frankfurt by night med lite text på. "Here is your necklace[...]A little snack for your next movie session. Hugs and best wishes. T".

Längst ner i kuvertet låg halsbandet, väl inslaget. Och det klarade sig hela vägen hem igen.

Jag blev lite paff när jag såg att det var mer än mitt halsband i paketet. Men jag blev glad i alla fall.
Och jag tror jag vet vad fröken L kommer säga om det hela, haha!

Kommentarer
Postat av: Michi

Hej!

Jag lovar här och nu att jag inte skall rymma som blodgivare =) för man inser dagligen att en sådan liten insats kan göra en stor skillnad för en annan människa.

Spännande med paket som innehåller både choklad och halsband.

En massa kramar!

2010-08-26 @ 21:39:56
URL: http://michelacastellari.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej!



Kommenterade nyss, men skrev fel bloggadress till mig själv, satt i andra tankar när jag skulle skriva in, så skickar igen.



Läste bloggkommentaren om att du inte får ge blod. Jättetråkigt verkligen :( Förstår att du inte vill slänga ur dig att du är sjuk inför dina kompisar. Finns ju många människor i samhället som blir livrädda för människor som har HIV. Hoppas i alla fall att du kan leva ett ganska normalt liv trots diagnosen. Förhoppningsvis kanske de hittar ett botemedel mot den, jag är medicinintresserad och har läst mycket om vaccin och medicinering mot just HIV. Jag hoppas innerligt att de hittar ett botemedel, för din och för alla andra HIV-positivas skull. Kan inte vara lätt att leva med sjukdomen.

2010-08-27 @ 02:10:49
URL: http://jennyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0