Ett oväntat samtal

Jag har en vän som jag har känt i ungefär 6 år. Vi har mest haft kontakt via msn och så, lite grann via sms.
Ursprungligen så började vi prata via nån community, minns inte vilken. Jag har bara träffat honom en gång, och det var då jag hade fixat ihop en dejt mellan honom och en av mina vänner från gymnasiet. Det var nog 4 år sen tror jag.

Men igår så får jag ett sms då jag precis är på väg att somna. "Är du vaken?".
Jag svarar och så där. Lite senare ringer han. Det kommer fram att han har varit ute och druckit några öl och jag tänker "Jaha, det kan vara därför han vågar ringa nu". Mitt i natten och allt. Jag skulle bli väckt 4,5 timme efter att han ringde. Så pratade vi i en halvtimme ungefär. Han ville komma över, men jag sa nej. Av flera anledningar. Det var mitt i natten, han som får mig att le och sen har jag en omtenta som ska göras. Sen vet jag inte hur det skulle kunna bli, jag menar, jag har ändå bara träffat honom en gång...Hade det varit tidigare på kvällen och han hade föreslagit en promenad så hade det varit annorlunda. Men nåt booty call vill jag inte vara :)

Förut har vi alltid bott på andra sidan stan om varandra. Men numera bor vi en kvart ifrån varandra. Jag vet att han är intresserad av mig, men på vilket sätt vet jag inte riktigt. Och jag brukar inte tänka på det så mycket för vi har ofta väldigt roligt när vi pratar med varandra. Jag ska tillägga att han känner till min situation. Och han var en bidragande orsak till att jag lämnade han som smittade mig. Det var inget han sa eller gjorde, men på nåt vis fick han mig att förstå att det var inte så det skulle vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0