En annan i samma situation som mig

Igår träffade jag en kvinna som nyss hade avslutat en rättsprocess.
Hon hade precis som jag blivit smittad med HIV. Mannen i fråga hade fått två års fängelse.
Han som smittade mig fick fjorton års fängelse.

Det är konstigt hur de kan göra så olika bedömningar. De har ändå gjort samma sak.
Jag vet inte så mycket om hennes fall men jag tycker ändå det är lite märkligt att det kan bli så olika straff.
Det spelade in för oss att vi var så unga men ändå. Jag tycker att det är riktigt stor skillnad på 14 år och 2.

På ett sätt kändes det bra att träffa henne, att se att det inte bara är jag (och den andra tjejen i samma fall som jag) som har varit med om det här. På ett annat sätt är det synd att också hon drabbats av samma sak. Att det finns fler där ute i världen som faktiskt struntar i att skydda sig eller berätta om sin smitta. Som tänker på sin egna njutning först, eller vad det nu är som gör att de inte skyddar sig.

Enligt mig är det det absolut minsta man kan göra. Och så jävla svårt är det inte att använda kondom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0