Det hade kunnat vara värre

Sitter och kollar på reprisen av Välkommen Hem.
En kvinna får hjälp av nära och kära med att fixa lite i huset. På kort tid har hon förlorat både sin mamma och sin man. Det är vid såna tillfällen som jag känner att det6 hade kunnat vara värre.

Eller som en annan hiv-positiv tjej jag känner. Hon är 4 dagar yngre än mig och har varken mamma eller pappa kvar i livet. Mamman dog i AIDS och pappan dog i cancer. Och hon har levt utan sina föräldrar i många år. När jag fick veta detta så var jag i en period då jag tyckte väldigt synd om mig själv, det var rätt nyligen efter att jag fick veta att jag är hiv-positiv. Men det fick mig att se på det hela genom ett annat perspektiv. Men min vän var klok när hon sa "Det är det värsta jag har varit med om. Och det här är det värsta du har varit med om. Man kan inte jämföra så.". Än idag, ungefär tre år senare så minns jag orden som om det vore igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0