Små ord som betyder mycket

Läste lite gamla artiklar på dn.se i skolan idag.
Deras Insidan är riktigt bra. Där var jag för övrigt med för snart två år sen (herregud vad tiden går fort!).

Den artikel jag läste handlade om palliativ vård (lindrande men inte botande, ofta i livets slutskede) och en sjuksköterska hade som knep att åka till Ikea bara för att få se en massa friska människor.
Det är ju tungt att jobba med människor, och speciellt där då patienterna mår mycket dåligt ofta.

Men jag tänkte på en sak hon hade sagt till journalisten (som var samma som intervjuade mig för två år sen).
Hon sa "människorna ser ju i alla fall friska ut".
Hon hade aldrig tänkt på mig som sjuk. Men all typ av sjukdom syns inte utanpå.

Bara en tanke jag fick :)



Ps. Förlåt igen för att uppdateringen är kass men det är mycket nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0