Filmer som känns

Det är en film som alltid kommer vara speciell för mig.
Blood Diamond heter den. (Jag kan ha nämnt detta förut...)
Jag och min sambo skulle se en film för att jag skulle må lite bättre. Detta var ett kort tag efter att jag fick veta min diagnos. Vi började titta och det var inget konstigt.

Sen en liten bit in i filmen så är det en prostituerad kvinna som kommer fram och säger någonting om att Leonardo Di Caprio ska ligga med henne...och så säger hon "I'm clean, no HIV" (kanske inte ordagrant men vi förstår).

Jag har aldrig känt mig så smutsig som jag gjorde under de sekundrarna. Helt hemskt var det. Jag lyckades hålla det inom mig i ett par minuter men sen började tårarna falla och jag bad min sambo stänga av. Jag klarade inte av att se resten. Och det tog ett bra tag innan jag försökte igen.

Men jag har sett den, hela filmen. Och jag försöker att inte tänka att jag är smutsig för att jag är HIV-positiv. Ibland går det inte, men man kan inte vara stark hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0