Det högg lite i hjärtat när jag läste detta

Fick en kommentar från Annica som löd:
Så himla skönt att läsa om en helt normal svensk tjej som är i min situation, nästan. Du har ju kommit steget längre än oss, vi är fortfande i start groparna att försöka få barn. Inte så lätt för det finns ingen att fråga häromkring, sjukvården, förutom på infektion, anser att man är mer eller mindre korkad som ens försöker bli gravid när man är HIV positiv. Blev så himla glad när jag hittade din blogg. Kram


För det första vill jag bara säga att jag är glad att du hittade hit. Ensam är stark men tillsammans är vi starkare :)
För det andra blev jag upprörd när jag läste hur de beter sig på din infektionsavdelning. Man är inte korkad för att man vill ha barn och har HIV. Idag så smittas inte barnet om man håller sig till riktlinjerna. Så länge man har gjort allt "by the book" så har inte ett enda barn smittats sen 1999. Det är över 10 år sen det hände sist alltså.

Men vissa mottagningar verkar tyvärr leva kvar på 80-90-talet. Det är inte första gången jag hör talas om det, och antagligen inte den sista.
Med en bra behandling kan man till och med få tillstånd (eller vad man ska säga) att sexa utan skydd under ägglossningen. Men det ska godkännas av läkare och smittskyddsläkare först (är genom SMI man får riktlinjerna om hur man ska bete sig som HIV+).

Om du vill är du välkommen att skriva till mig på min mailadress [email protected], om än bara för att ventilera lite.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Cissi

När jag kom in på din blogg så var det första jag tänkte på att du är gravid och det kommer smitta barnet, men det handlar ju om okunskap från min sida. Men läkare borde ju veta bättre i så fall!? Galet..



Hahaha, ja alltså jag har storlek 39 och blev också utskrattad när jag skulle köpa skor. Det går jättebra på turistorterna, men kommer man lite utanför så är 36 det största hahaha.

2012-02-02 @ 09:09:55
URL: http://spiritseal.blogg.se/
Postat av: Carola Paro

Svar: Haha, vore det för de sakerna så skulle jag absolut kunna tänka mig att bli gravid igen, men nej, jag vägrar spy 30 ggr/dygn i åtta månader till. Jag har gjort det två gånger, det räcker!

Och du, det finns barn som låter sina föräldrar sova... Våra t.ex, de sov minst sex timmar i stöten redan från början, BVC-personalen var förvånade över att det kom föräldrar dit som var så pigga! :-) Er kanske också blir en sådan bebis?

2012-02-02 @ 10:13:38
URL: http://barbamamas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0