Svar till Nathalie

Oj förlåt, tänkte inte på det.
Jo det ser ut att bli en mars bebis, men man vet ju aldrig om hon kommer tidigare eller så :), tack så mycket.

Nej jätte bra tycker jag. Förhoppningsvis kommer fler människor att lära sig mer om hiv, och att hiv är en sjukdom likasom alla andra sjukdommar. Självklart inget man vill ha, men ingen vill väll ha diabetes heller?!(kanske en dålig gämförelse) Hoppas folk slutar ha sånna fördommar/rädsla mot personer med hiv!

Tack för ditt svar :)

Svar: Det är ingen fara! :) Jag som är lite extra försiktig kring min anonymitet bara. I min familj är vi lite tidiga så det skulle kunna bli lite hur som helst. Hoppas bara h*n stannar tills h*n är färdig i magen :)

Jag har inte diabetes så jag kan inte säga riktigt från det perspektivet. Men om man säger så här: Det finns värre saker! Både HIV och diabetes är kroniska sjukdomar, men de går att kontrollera. Cancer till exempel är det värre med. All cancer går inte att bota eller hålla i schack.

Det tycker är tråkigt är att media bara uppmärksammar HIV när det dyker upp HIV-män och HIV-kvinnor (har statistik på hur många det varit genom åren, men jag får ta det när jag hittar de papprena). Och som vanligt funkar det så att om en individ i en grupp gör något dåligt så ser en del människor på det som att alla individer som tillhör den gruppen (i det här fallet HIV-positiva) gör på samma sätt.
Men så är det absolut inte.

Tack själv för dina kommentarer :) Sånt gör det roligare att skriva när inspirationen går på sparlåga :)

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har lite frågor! Såg nåt program om att risken för överföring av smitta till barnet är liten vid "blodfritt kejsarsnitt", något som utförs i USA, men hur tänker läkarna göra med dig? Eller snarare hur tänker du göra med förlossningen? Och amning? Hoppas du inte tar illa upp, du behöver inte svara om det är för privat.

2011-10-23 @ 22:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0