Föreläsningen idag, på RFSL

Fick den här kommentaren från Anna:
Jag förstår att det känns pirrigt med att du vill "komma ut" men inte riktigt hur när och var (om jag har förstått dig rätt?). Hur ställer sig J till detta? Vill han att du håller det hemligt eller att du berättar?

Svar:
Jo, det är helt rätt att det är pirrigt som bara den! J stöttar mig oavsett hur jag gör. Och då jag inte kommer föreläsa i Stockholm, där jag bor (i alla fall inte på många år) så är risken liten att jag kommer stöta på folk jag känner när jag är ute och föreläser.
Och efter idag så vill jag bara ännu mer ut och föreläsa. Jag flikade in när min vän föreläste (var i en relativt liten grupp så vi diskuterade en del också) och bidrog även med en del fakta.
Inför J's släkt och familj så har vi inte berättat. Detta då vi inte riktigt kan se att fördelarna kan överväga eventuella nackdelar. Men den dag vi bildar familj så blir det en annan sak i och med att graviditeten skiljer sig mot "vanliga".

Vill bara tillägga att de var supertrevliga på RFSL och att det var jättekul att vara där. Min vän gjorde ett bra jobb och jag blev så peppad att föreläsa att jag snarast ska boka möte på Skatteverket / Nyföretagarcentrum så jag kan starta ett företag. På så sätt kan jag fakturera när jag föreläser. Många är inte sugna på att ge pengar cash eller lägga till en på lönelistan. Vilket är helt förståeligt.
Har man inget att göra så skaffar man sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0