Svar på fråga om medicinering

När man väl har börjat med mediciner så är tanken att man ska fortsätta med det livet ut.
Jag vet dock personer som har pausat sin behandling (en person vet jag hade ett uppehåll i flera år, dock under kontrollerade former). Men det är inget som rekommenderas rakt ut.

Men om jag skulle sluta med mina mediciner så skulle virusnivåerna till slut stiga, och mitt immunförsvar bli sämre. Att ha höga virusnivåer är inte bra för kroppen, det är ju ändå ett virus som kroppen jobbar med.

Om man slarvar med medicinerna kan det även leda till resistens, och det skulle kunna försvåra behandling i framtiden. Några personer slarvar så mycket att de bara kan behandlas med mediciner som är på försöksstadiet. Och de medicinerna kan ha en del biverkningar.

Skulle jag ha mått jättedåligt av att äta mina mediciner så hade de först försökt byta ut dem. Vissa får pausa ett tag för att sen börja igen. Det är minst dåligt att sluta med medicinerna ett tag, för att sen börja igen än att äta dem ibland, för då ökar risken för resistens.



Ursäkta babblet och att jag har varit dålig på att uppdatera. Men vi har nyligen flyttat och vårt bredbands-abbonemang har inte hunnit med riktigt, så ni får ha lite överseende med att det blir lite skralt med uppdateringar även framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0