Till Rädd

Maila mig på [email protected] så kan jag ge dig den information jag har om unga hiv-positiva och vad det finns för grupper och kunskapsresurser. Något som hjälpt mig oerhört är en konferens som hålls varje år, och du kan fortfarande anmäla dig dit. Men maila mig så kan jag ge vidare uppgifter.
 
Och jag förstår hur du känner. Helvetes jävla skit, eller hur? Men vet du vad? Det kommer att bli bättre. Det känns kanske inte så nu men det blir bättre. Och du kommer leva ett fullgott liv. Du kan göra (nästan) vad du vill! Kram!

Kommentarer
Postat av: Man40

Ja, helvetes jävla skit kan man säga!
Fick mitt besked nu i jan 13. Ännu inte börjat äta medicinerna. Behöver ej än heller, men varför vänta, vet ej!
Du har sambo, och ni har fått barn. Hur blev du gravid? Har ni "någonsin" sex utan skydd? Såhär "i början" känns det som en oerhörd förlust att inte "kunna"/få ha oskyddat sex (läs; känna närhet/intimiteten) av att "få komma/slicka/sugas" igen! Ursäkta de närgångna frågorna men hur känner sig DU (och du som KVINNA) inför dessa sexuella "faktum"? Jag har ännu inte mött någon vit HIV+ tjej i åldern 25-45, vilket jag verkligen längtar efter. Inser att hon inte behöver gilla mig bara för att vi båda har Hiv, men jag undrar kraftigt var alla ni singel Hiv tjejer är! Känner mig ensam! Berätta lite "allmänt" om hur du känner dig om ovan text, det skulle hjälpa mig långt! Du har en grym blogg! Tack!

Svar: Fy fan, inget kul men det fixar du! Man har inte sett någon egentlig positiv effekt av att börja med medicinerna tidigt, om de inte behövs då man är ganska lite smittsam även om något skulle hända. Även om du skulle bli tillsammans med en HIV+ kvinna så "får" ni inte ha oskyddat sex då heller. Då det kan vara olika virusstammar så kan man bli smittad igen. Och behöver man sen mediciner så kan det bli svårt att hitta något som fixar båda stammarna.

För oss var det slarv eller oförsiktighet som gjorde att jag var gravid. Vi vet inte riktigt hur det gick till. Vi var ärligt talat ganska fulla, så om vi glömde eller om den åkte av eller gick sönder. Det vet vi faktiskt inte. Men gravid blev jag.

Det finns flera organisationer där både män och kvinnor är med och samlas. För att nämna några finns Noaks Ark, KCS (KvinnoCirkeln Sverige), Posithiva Gruppen. Jag vet bara ett par där båda är HIV+, de andra som är i relationer har en HIV- partner. Och det funkar bra det med.
Det där med intimiteten blockeras inte av kondomen. Är man ovan kanske det tar ett par gånger innan man får in det. Men lägg kondomen under kudden så vet du vart den är när det är dags. Sen finns det Femidom också, den sitter inte åt på mannen. Prasslar lite och det gäller att man kan skratta lite i sängen tillsammans. Sen finns det slicklappar också - eller så kan man klippa till en kondom så den blir som en slicklapp. Och informera alltid! Det är skitjobbigt de första gångerna man berättar för någon, det tyckte jag i alla fall. Men det är faktiskt bara en som betett sig lite annorlunda efter att hon fått veta. Hon ville inte dricka från samma sugrör - så var det med det.

Nu svävade jag ut en del men jag hoppas att du får lite svar på hur jag tänker.
hivbloggen.blogg.se

2013-07-12 @ 02:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0