Hot Mama!

Nej, jag försöker inte träna mig till magrutor och sånt tjafs.
 
Jag behöver träna för min rygg. Den är kass. Och det blev inte direkt bättre av att vara gravid (fråga J, han fick massera mig VARJE kväll i princip). Och den mår inte så bra av att bära omkring på en ganska tung bebis (och hon blir inte lättare direkt) i konstiga positioner. Så nu kör jag all in när det gäller att få ordning på ryggen.
 
Blev ett träningspass med fokus på mage/rygg idag och sen har jag tränat lite annat i veckan med. Och såklart promenerat (vad gör man annars som småbarnsmorsa?). Jag insåg idag hur dåliga mina magmuskler är. Orkar inte alls mycket och det är så irriterande för jag vet att jag har kunnat.
Jag har ju gått ner mina gravidkilon men jag har inte fått tillbaka mina magmuskler. Benen och armarna är helt okej (promenader och bära bebis) men magen och ryggen. Jag har en bit kvar. Borde ta mig till en naprapat/kiropraktor för att ordna till ryggen. Men det är inte helt lätt när man har hand om en bebis 24/7 och de flesta har öppettider i stil med 9-17 och då är det svårt för mig att komma iväg. Ifall jag hade vetat att dottern min skulle sova under en timme då så hade det gått men det kan man aldrig veta. Så då får jag ragga barnvakt...Tur att jag har vänner som fortfarande pluggar :)
 
 
Vad långt det blev. Hade inte tänkt att det skulle bli så långt. Och det är helt OK om du inte orkade läsa om mina ryggproblem.
 
Natti natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0