Kul med respons :)

Tusen tack för kommentarerna kring frågan om kuddar och täcken.
Vi vet ju inte hur vårt busfrö kommer vilja sova. H*n kanske avskyr vaggan? Men vi kan samsova om vi vill det.
Vi har även ett sånt där SnuggleNest, så behöver man inte vara rädd för att lägga sig på den lilla. Även om jag vet att alla som samsover säger att "Neeeeej, man lägger sig inte på barnet". Men ja, jag är inte övertygad än ;)

Jag tror att vi kommer avvakta med täcke i alla fall då vi har filtar och även ett lapptäcke som jag själv sydde i skolan. Passande nog är det könsneutralt...eller ja, det är rosa och blått ^^ Inte för att det egentligen spelar någon roll. Men det skulle kännas lite konstigt ändå att ha ett helrosa täcke till en pojkbebis...

Vi handlade bland det sista i klädväg till vår lilla skatt idag. Kom på att h*n bara hade ett par byxor! Bodys har vi en hel del, men knappt några byxor. Men nu är det fixat.

Lite halvtråkiga de två sista, men jag gillade verkligen den turkosa färgen! J valde de mörkblåa.

Nu har vi "bara" saker som blöjor för den första tiden, modersmjölksersättning, babyolja och såna saker kvar. Köpte en nappflaska till igår, så nu har vi tre stycken. Av tre olika märken. Får se vilket som gillas mest.
Kändes dock lite konstigt att handla nappflaska med magen i vädret. Men en del köper ju för att kunna pumpa i, så egentligen är det inte så konstigt.

Men det kommer kännas lite jobbigt att handla ersättningen, amningsmaffian kanske ser mig...Well, well. Det tar vi då. Annars kanske J får handla det själv. Så slipper jag fundera över det.

Kommentarer
Postat av: Sanna, Frida och Emma

Hej! Vi är tre stycken tjejer som går tredje året på naturvetenskapliga programmet. Vi besökte Sydafrika i april 2011 för ett skolprojekt där vi fick möta på HIV/Aids mycket, genom att bland annat besöka Genesis, följa ett Hospice team med mera. Just nu håller vi på att göra ett projektarbete om HIV/Aids och vi kommer att jämföra sjukdomen i Sydafrika och Sverige framför allt hur man ser på sjukdomen. Vi tycker att din blogg är jätteintressant och skulle gärna vilja få chansen att ställa några frågor till dig om hur det är att leva som HIV-positiv i Sverige. Om detta är möjligt får du gärna skicka ett mail till [email protected]. Tack på förhand!

2012-01-19 @ 10:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0