En lycklig mor

Ringde till min mamma som är utomlands idag och berättade för henne. Jag fick säga det totalt tre gånger. Första gången sa jag, andra gången upprepade jag det och den tredje var för att hennes sambo skulle få höra också. Mamma blev mest förvånad av de två. Hon sa "Ja, **** har sagt flera gånger att jag kommer bli mormor innan jag är 50". Och mamma blev glad. Det första hon sa var "Grattis!!!".

Men jag ska ändå på läkarbesök på måndag. Men jag tror att jag kommer ha svårt med att fixa en abort. Och att motivera en då det faktiskt är möjligt (och ytterst sannolikt) att kunna ge barnet en bra framtid. Visst, J kommer att få stå för mycket av försörjningen men jag har pengar sen skadeståndet som jag skulle klara mig på i över ett år om det så skulle krävas innan jag kan jobba fullt ut.

Och J försäkrade mig om att han absolut inte kommer lämna mig ifall vi behåller. Det kändes väldigt skönt när han sa det. I hjärtat så vill jag försöka med detta. Jag vet att det är tidigt och att det sker en del missfall framförallt fram till v 12. Men jag vill försöka. Och J är inte helt anti heller.

Men jag är glad för att jag berättade för mamma. Och jag är glad för hennes reaktion. Även då jag sa till henne att det kanske inte blir ett barn i alla fall då det kom så plötsligt. Men hon stöttar mig oavsett hur det blir. Jag älskar min mamma, hon finns alltid där för en även då hon är många hundra mil bort.

Kommentarer
Postat av: Carola

Åh, det låter som att det kommer att lösa sig, ni verkar ändå kunna prata och komma överens, du och J. Det är kanonbra, det är ändå ett beslut som ni måste ta tillsammans, och vet ni... Ni har gått igenom en massa svåra saker... men ni kommer att fixa också detta!

2011-07-21 @ 20:08:48
URL: http://barbamamas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0