Hur kunde hon?

Var på bio idag med en organisation som jobbar med hiv.
Vi såg filmen "Hur kunde hon" som handlar om en kvinna som smittas med hiv 1986 har jag för mig att det var, och sen gifter sig 1999 och berättar inte för sin man att hon hat hiv (vilket man enligt lag måste göra om man är hiv-positiv och har sex, och ska även skydda sig). Hon föder senare två barn, två flickor. Inte heller då berättar hon att hon har hiv.

Tack och lov smittas inte barnen eller maken. Men han polisanmäler henne efter en tid, kanske på grund av sveket i och med att hon inte berättade.

Jag kände igen mig i filmen, fast åt andra håller. Nästan som om jag vore maken.
För han om smittade mig berättade aldrig. Han skyddade sig inte. Däremot verkar hon ha varit bättre på att ta sina mediciner i och med att varken barn eller make smittades. Mitt ex var inte så bra på det, så hans virusnivåer var ganska höga emellanåt.

Filmen går på Zita. Bildkälla
Efter filmen så fick jag massage på organisationen. Det finns några förmåner med att vara i min situation, massage i en timme för 100 spänn, det kallar jag bra.
Mina axlar behövde knådas efter att ha burit en massa kartonger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0