Lite sent om helgen

Helgen som var hade mycket intressanta saker att bjuda på.

Jag var nämligen på middag hos Noaks Ark där ett gäng unga vuxna träffas för att prata och umgås.
Tidigare har liknande saker arrangerats genom Karolinska (Huddinge och Solna, men numera är all hiv-vård på Huddinge) hos Posithiva Gruppen. Av ett antal anledningar så ses vi inte längre där och jag har letat efter andra ställen.

Då fick jag tips om Noaks Ark i höstas men tyvärr så missade jag första mötet. Men i helgen var det dags för möte nummer två. Och jag var där.

Och jag blev glad, väldigt glad.

Det är nämligen så att tidigare har det bara funnits en person som jag har kunnat identifiera mig med. Den enda som är som jag, nämligen tjej och inte född med hiv. Här fick jag träffa två tjejer till. Våra bakgrunder är olika, men jag kunde ändå känna igen min egen historia i deras.

Dock så glömde jag säga att jag driver denna blogg. Det kan vara intressant för dem också då det ibland är lättare att nå ut via en blogg. Och dessutom kan man vara anonym om man känner för det. Det bästa vore om man slapp vara det, då det är enklare att inte behöva vara anonym. Men jag kommer fortsätta vara det så länge som det finns nära och kära som inte vet om vad som har hänt och vad jag har för hemlighet.

Och det är ganska många. Syster, "brorsor", svärföräldrarna, min sambos bror och hans tjej, far- och morföräldrar, pappa....Listan kan göras lång. Jag vet att i alla fall ett par stycken av dessa personer kommer ha stora svårigheter med beskedet om min hiv-status. Men snart kommer dagen då några kan skrivas av från denna lista och förhoppningsvis kommer de att klara av att hantera det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0