Framtida problem

Det finns vissa saker som kommer påverka mig direkt inom den närmaste tiden. Om det beror på hiv-viruset eller någonting annat eller en kombination av dem båda, det vet jag inte.

En sak som jag har märkt är att "små" irritationsmoment är tillbaka. När jag var liten var jag ett eksem-barn. Dock var det bara vid knävecken och på smalbenen så det var lätt att dölja. Nu, 8 år senare, har det kommit tillbaka. Men på armbågarna och lite på händerna (nästan borta på händerna nu).

Min läkare sa att det kan bero på att hiv-viruset sabbar. Och hon sa också att det kommer bli mer så framöver också. En del brottas med det här, trots att deras värden är bra och det är långt kvar tills det är dags för medicinering. Dock är det inte så kul att behöva använda sig av stark kortison flera gånger i veckan och behöva sova med bomullshandskar för att inte få kräm i ögonen från händerna.

Jag vet att eksem inte smittar (så länge man inte kliar en massa) men jag tycker inte att det är särskilt fräscht.



Men ändå, på ett sätt är det här bara gnäll för mig. Jag lever, jag kommer inte dö pga hiv. När jag behöver mediciner så kommer biverkningarna vara ännu färre än vad de är idag. Men hey, alla måste få gnälla lite ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0