Än en gång har det hänt

Ännu en hiv-man på gång i medierna. En läkare denna gång.

Har människor inget hyfs eller?!

Nu har jag visserligen bara varit med min pojkvän sen jag fick veta, men jag berättade för mina ex om vad som hade hänt och att de skulle få gå och testa sig. Jag visste ju inte om, det är en helt annan sak.

Men hur man i helvete kan låta bli att berätta, när det till och med är olagligt att inte berätta för någon man har sex med (oralt, vaginalt, analt eller hur man nu vill).

Jag har en vän, som under en kort period var lite småkär i mig (har känt honom sen jag var 15) och som vet om min situation. Och han sa "Ja...jag bryr mig inte om det där. Hade du varit min tjej så hade jag inte brytt mig om det...det är ju inte konstigt att skydda sig." Ska tilläggas att vi än idag bara är vänner, och aldrig har varit något annat :)

I rättssalen frågade jag mitt ex varför han inte sa något. Och han sa att han var rädd för att jag skulle bli rädd. Så han knullade runt istället, och smittade mig och försökte smitta andra. Det jag svarade honom med var "Ingen har blivit så pass rädd när jag har berättat. De stöttar mig i det hela."

Jag kommer aldrig förlåta honom för att han inte berättade. Aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0