Blommor och ett år äldre

På min födelsedag (igår) så kom först han som får mig att le förbi.
Sjuk, med feber, ont i halsen och allmänt hängig. Men han kom förbi en liten sväng ändå. Fick klara mig utan pussar då han inte ville att jag skulle bli sjuk. Han blir väldigt sällan sjuk, och sist han var det och en blev smittad av honom så hamnade denne på sjukhus...

Men några kramar och en bukett solrosor fick jag. Jag var bara glad att ha honom hos mig ett tag. Men han åkte hem innan mamma och hennes sambo kom. Stackaren, som trots ipren inte var helt feberfri.

Mamma och hennes sambo hade med sig fika och sen åkte jag med dem hem då blev det middag och sen idag blev det en tripp till IKEA, och de saker jag köpte blev presenten från mamma. Hur bra som helst. Så nu har jag i alla fall en tavla och en helfigurspegel. Det blev lite jobbigt att försöka hoppa  i badrummet, och då jag försökte så såg jag bara till byxlinningen i alla fall. Men nu ser jag hela mig.

Fick en blomma av mammas sambo och ett linne. Min syssling hade köpt ett litet sy-kit när de var här och det fick jag också. Så om det blir ett litet hål i en tröja eller så, då kan jag laga det. Hur bra som helst!

Resten av dagen ska jag plugga, och sen ska jag skruva ihop ett bord på hjul som jag köpte på IKEA. Orkade inte ta itu med det när jag kom hem, och jag tror att det kan ta ett tag att få ihop det. Ensam dessutom, men som jag har lärt mig av en klok kvinna (mamma) som lärt sig av en klok man (morfar) det är att en bra kvinna reder sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0