Ingenting är så lätt som man tror

Han dömdes i tingsrätten, till 14 år i fängelse.

Jag ville att han skulle få vård, men han ansågs inte vara tillräckligt sjuk för vård. Han hade dock en störning, men det var inte nog för att han skulle få vård istället.

Jag blev tilldömd ett stort skadestånd, pengar som jag idag har sett en tiondel av, och det var via försäkringsbolaget. Alltså inget som han har betalat till mig. Men det är kanske inte så konstigt. Han äger ju inget. Hag ägde en bil, men den fick han väl max 10 000 för.

Det har gått mer än två år sen rättegången i tingsrätten, men jag kan känna som om det vore igår.
Våren därpå fortsatte karusellen. Då fick jag den stora äran att besöka Svea Hovrätt. Jag hade inte behövt gå dit, då de tyckte att inspelningen jag hade gjort till tingsrätten räckte (tillsammans med de fysiska bevisen) men jag pratade med min advokat (fick byta här emellan eftersom min advokat jag hade från början var tvungen att hjälpa Tito Beltran istället. Så kan det gå när man får en känd advokat) men min nya älskar jag! En kvinna dessutom, så det kändes lättare att ta upp de sexuella frågorna. Det var lite obekvämt med advokat 1, nästan 60 år gammal man.

Hon ordnade så jag fick komma dit då en annan flicka var där. Hon hade klarat sig, tack och lov, men jag tror att hon tyckte det var jobbigt att veta att jag inte hade gjort det.
Mitt ex blev förvånad när han såg mig där, det hade han inte väntat sig.

Det som jag tyckte var jobbigast var att träffa mitt ex läkare, som inte hade sett att han inte skötte sin medicinering. I alla fall gjorde han inget åt det. Och det är en känd läkare inom hivvården, och han har skrivit flera broschyrer om hiv. Jag kommer aldrig förlåta honom.

För med handen på hjärtat; om du hade varit läkare, hade du trott på en 30-årig man som hävdar att han inte har ett förhållande, inte ens för en kväll? Under flera års tid pratar vi om nu.
Nej, precis...Och jag som hade för mig att bara smarta människor blev läkare. Men nu vet jag bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0