Året var 2004

Jag hade träffat en riktigt superbra kille, inte alls långt efter min 15-årsdag.
Vi blev ett par ganska snabbt och han var 20 år. Då jag alltid har varit mogen för min ålder så såg jag inte det som något hinder.

Vi var ett par i ungefär 8 månader, tills att jag fick nog av hans stölder och dessutom misstänkte jag att han var otrogen.

I januari 2005 blev jag riktigt sjuk. En influensa trodde läkarna. För jo, jag var till vårdcentralen och de tog till och med blodprov. Men det var inte någon influensa, det var en primärinfektion.

Primärinfektion
En primärinfektion drabbar ungefär 50% av de som blir smittade med HIV. Det kan liknas vid en influensa, eller halsfluss. Jag fick svullna lymfkörtlar och hög feber i två veckor.
Ingen på vårdcentralen frågade ens om jag hade pojkvän eller om jag hade haft sex. Men inte kan väl en vanlig, svensk tjej vara HIV-positiv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0